سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! ... مرا به کسالت درعبادتت، کوری از راهت و بیرون شدن از طریق محبّتت، مبتلا مکن . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش ـ]

جنبه نداری نیا تو

اگر به مسائل شرعی اعتقاد ندارید نخوانید .

 قسمت اول

سلام دوستان . امروز یه مطلب خیلی مهم رو که چند روزه می خوام براتون بنویسم

روآپ می کنم . این قضیه مثل بلیط ورودی بهشت میمونه. خیلی مهمه که خیلی ها

 بهش توجه ندارن . حتماً بخونید !

 راجب مسائل شرعی که به طور روز مره باهاش سر و کار دارید اطلاعات دارید؟

 چند تا مطلب مهم رو امروز بهتون میگم که به طور ناجوری توی جامعه فراموش

 شده .  

 1- برای انجام صحیح اعمال دینی خودتون که مورد قبول خدا واقع بشه 3 تا راه

 وجود داره .

 الف - خودتون برید درس حوزوی و دینی بخونید و به قول معروف مدرک دکترا

 بگیرید (اجتهاد) . در این صورت می تونید و باید از نظر و برداشت خودتون بر

 اساس استنباطی که از رفرنس های دینی (قرآن ، سنت ، عقل ، اجماع) می کنید ،

 پیروی کنید .

 ب- راه سخت ترش اینه که اگر نمی خواید برید درسش رو بخونید باید به احتیاط

 عمل کنید . یعنی اینکه حکم تمام مراجع رو میذارید وسط و همه محدودیت هایی که

 وجود داره رو اعمال می کنید . این راه سختیه . من خودم زیاد این راه رو توصیه

 نمی کنم . یه مثال ساده میزنم . ببینید من میخوام یه تخم مرغ نمیرو کنم . تخم مرغ

 رو تو مایتابه می شکنم میبینم توش خون داره . اگر بخوام به روش دوم عمل کنم ،

 این طورعمل می کنم . مثلا فلان مرجع گفته اگر خون توی تخم مرغ بود و شما

 اون رو بهم زدید و خون محو شد ، خوردنش عیب نداره . یه مرجع دیگه میگه اگر

 توی سفیده تخم مرغ خون بود خوردنه زرده حلاله و باید سفیده رو ریخت بیرون و

 بلعکس . مرجع دیگه ممکنه بگه اصلا عیب نداره بخورید بره ! حالا این وسط

 اگرنمی خوام مرجع داشته باشم باید به اونی عمل کنم که از همه سخت تر گرفته .

 یعنی سفیده یا زرده رو میریزم بیرون و بقیش رو میخورم .(حالا گیر به این مثالش

 ندید که یه ذره زپرتی بود . اصل مطلب رو بگیرید).

 ج- راه عاقلانه دیگه اینه که شما دنباله مرجعی بگردید که از همه سوادش بیشتره

 (یعنی اعلم) و رساله ایشون رو بگیرید و به دستوراتش عمل کنید . مثل دستوراتی

 که از یه دکتره خبره می گیرید و عمل می کنید. دقت کنید ! سره خودتون کلاه

 نذارید . اونی که از همه آسون تر گرفته نه!!! اونی که ازهمه با سواد تره که بهش

 میگن ((اعلم)) . اعلم رو هم با تحقیق می تونید پیدا کنید . آقا!!! درست یا غلط

 بودنه 60 سال عبادت زندگیتون به این مساله مربوطه!!! پشت گوش نندازید!!! اگر

 تا الان اقدام نکردید سریعا اقدام کنید . روز قیامت ازتون میپرسن از کدوم(رفرنس)

 اعمال دینیت رو انجام دادی ؟ اگر بگی از روی رفرنس خودم با اجازتون اعمالتون

 رو قبول نمیکنن (غیراونهایی که به طور شانسی بر طبق رفرنس اون مرجع اعلم

 بوده) و باید تشریف ببرید جهنم آب خنک بخورید و این همه زحمت و نماز روزه

 همش باد هوا میشه !!!




هاتف ایرانی ::: چهارشنبه 87/3/29::: ساعت 12:26 صبح

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 6


بازدید دیروز: 3


کل بازدید :15209
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
هاتف ایرانی
لطفا برای حفظ سلامتی خود و دیگران ، به چراغ راهنمایی خدا ( دین ) احترام بگذارید . با تشکر
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<